Lepota in družbena omrežja – Revija L&Z; julij/avgust 2019

//Lepota in družbena omrežja – Revija L&Z; julij/avgust 2019

Z dvomesečno številko @revija_lz (revije L&Z) na počitnice. V njej lahko tokrat preberete tudi moj intervju o lepoti na družbenih omrežjih.

Nekaj iz vsebine…

V modernem svetu, kjer se vse vrti okoli mobilnih naprav, aplikacij in ogromno časa preživimo na družbenih omrežjih, je nastala tudi velika težava. Namreč nastali so nekakšni lepotni ideali, ki dejansko niso resnični. Kaj menite, zakaj je do tega prišlo?

Lepotni ideali niso fenomen značilen le za današnjo družbo. Obstajajo od nekdaj. V vsaki kulturi in obdobju najdemo lepotne standarde, ki veljajo za »presežek«. Ljudje se po njih zgledujemo in se z njimi primerjajo. To je del človeške narave. Za vsak lepotni ideal pa velja, da ga je težko doseči. Je nekaj posebnega, redkega. Kot je bilo v srednjem veku, zaradi pomanjkanje hrane, težko doseči ideal lepo zaobljenega telesa z oblinami, je danes, v družbi obilja, paradoksalno, lepotni ideal čedalje vitkejši.

Lepotni ideali so v današnjem času problematični predvsem zaradi nenehne vseprisotnosti in nerealnosti. Idealizirana telesa nas danes spremljajo ves budni čas, praktično na vsakem koraku. Vsi mediji so preplavljeni z njimi. Nosimo jih s seboj na pametnih telefonih, spremljamo jih na družbenih omrežjih, srečujemo na oglaševalskih plakatih, reklamah. Zelo močno so nam zlezli pod kožo oz. v podzavest. Občutek lastne lepote je postal nujno asociiran z lepotnimi ideali. Z njimi se zavedno in nezavedno primerjamo. Misel o lastnem izgledu nas neprestano spremlja. Sprašujemo se, če smo ustrezni, dovolj dobri in lepi. Zanima nas, kaj si o našem telesnem videzu mislijo drugi. Želimo ugajati. Pogled, pozitiven kompliment ali vsakršna podobnost z lepotnim idealom nas navdaja z občutkom vrednosti, sprejetosti, veljave ter nam dviguje samozavest. Zato se tako trudimo, skozi najrazličnejše, bolj in manj agresivne lepotne prakse, svoje telo približati lepotnim idealom ali ga vsaj solidno ohraniti vitalnega in mladostnega.  A takšna tekma je lahko zelo zahtevna. Od nas terja ogromno energije, časa in denarja. Še posebej neizprosna je tekma z gospo »Starostjo«.

Drugi problem lepotnih idealov današnje družbe, ki sem ga že omenila, pa je nerealnost. Lepotni ideali danes ne prezentirajo več realnih teles. Tisti, ki vsaj malo poznajo ozadje nastajanja lepotnih idealov vedo, kako nastajajo te idealizirane podobe. Uporaba najrazličnejših filtrov in grafičnih orodij za oblikovanje popolne podobe, vedno bolj popularen »frankensteinovski« photoshop, ki kombinira »najlepše« posamezne telesne dele različnih modelov v super fantomski ideal, do najstniških modelk, ki prikazujejo modo 30-40 letnicam. To so danes ideali s katerimi se primerjamo in ti ideali nimajo več veliko skupnega z realnostjo! Seveda se lastni videz, ob pogledu na takšna idealizirana telesa, zdi nesprejemljiv, neustrezen in nujno potreben nenehnih korekcij in pozornosti.

By | 2019-07-11T10:09:55+00:00 July 11th, 2019|