— za skupine in organizacije.
Predavanja in izobraževanja
Več o predavanjih
Komu so predavanja in izobraževanja namenjena?
- šolam
- pedagoškim delavcem
- učencem/dijakom/študentom
- staršem
- mladostnikom
- podjetjem
- zaposlenim
Predavanja odpirajo več sklopov tematik:
- komunikacija in konfliktni odnosi v razredu
- negativna telesna samopodoba in motnje hranjenja
- ujetost v digitalni svet in primerjanje z nezdravimi lepotnimi ideali
- sočutno starševstvo in čuječa vzgoja
- stres na delovnem mestu in pasti izgorelosti
- pomoč najstniku v stiski
- kako obvladovati čustvene viharje v sebi
Katere probleme in izzive vam s predavanji in izobraževanji pomagam reševati?
Ni vsak konflikt, ki vznikne v razredu, medvrstniško nasilje. Kadar govorimo o pojavu medvrstniškega nasilja, govorimo o izrazito hierarhični dinamiki, v katero je vpet celoten razred in katera se vselej dogaja na očeh vseh.
Predavanje je namenjeno prepoznavanju dejavnikov, ki pripeljejo do medvrstniškega nasilja ter spoznavanju praktičnih načinov preprečevanja in reševanja nasilja med vrstniki v šoli (in zunaj nje).
- Kdaj govorimo o medvrstnišme nasilju?
- V kakšnih oblikah se pojavlja in kateri so njegovi najopaznejši znaki?
- Kaj pa poseganje v osebni prostor drugega, otipavanje, neprimerni izrazi, ki se nanašajo na spreminjajoče se otrokovo telo? Za kakšno nasilje gre v tem primeru?
- Kdo najpogosteje nastopa v vlogi žrtve?
- So nasilneži res le tisti stereotipno »slabši učenci«, ki skušajo nad šibkejšimi dokazati svojo veljavo za katero so prikrajšani doma?
- Kako zaščititi žrtev in kaj storiti z nasilnežem? Kakšni so znali, da je otrok žrtev medvrstniškega nasilja?
- Kako naj se odzovejo starši?
Praktične vsebine:
Kako prepoznati nasilniško vedenje in ukrepati
Učinkovite strategije za zaščito žrtev in podporo
Vaje za spodbujanje sočutja in odgovornosti med učenci
Uporaba preventivnih programov in skupinskih aktivnosti
Predavanje s praktično delavnico je prilagojeno različnim ciljnim skupinam. Namenjeno staršem, pedagoškim in strokovnim delavcem, pa tudi otrokom in mladostnikom.
Kako obvladati čustvene viharje – spoznavanje in izražanje jeze
Starostna skupina: 2. in 3. triada osnovne šole
Trajanje: 60–90 minut
Vrsta aktivnosti: interaktivna delavnica z elementi predavanja, igre in pogovora
Jeza je eno izmed osnovnih čustev, ki jo doživljamo vsi – otroci in odrasli. Ni slaba ali napačna, pomembno pa je, da se naučimo, kako jo prepoznati, razumeti in izraziti na način, ki ne škoduje nam samim ali drugim okoli nas.
Na tej delavnici učenci skozi pogovor, igro in vodene dejavnosti:
spoznajo različna čustva in kako jih prepoznamo v telesu,
raziskujejo, kaj se skriva za čustvom jeze in kaj nam želi sporočiti,
razvijajo zmožnost uravnavanja čustev v zahtevnih situacijah,
se učijo varnega in spoštljivega izražanja jeze,
razvijajo čustveno pismenost in empatijo do sebe in drugih.
Delavnica je zasnovana tako, da otrokom ponudi varen prostor za izražanje, pogovor in iskanje zdravih strategij obvladovanja notranjih čustvenih “viharjev”. S tem krepijo svojo samozavest in socialne veščine, kar pozitivno vpliva na njihovo počutje in odnose.
Cilj delavnice: Otrok razume, da so vsa čustva pomembna in da jih lahko izraža na način, ki je varen in spoštljiv – do sebe in drugih.
Se tudi na vaši šoli srečujete z:
- negativno telesno samopodobo učencev,
- kritikami in žaljivkami na račun telesnega videza,
- motnjami hranjenja ali
- vsesplošno prekomerno obremenjenostjo učenk in učencev s telesnim videzom?
Starostna skupina: učitelji, starši, učenci 2. in 3. triade
Trajanje: 60–90 minut
Vrsta aktivnosti: predavanje z diskusijo in praktičnimi primeri
Opis:
Idealizirane podobe teles, ki jih vsakodnevno gledamo v medijih, pogosto povzročajo, da otroci in mladostniki razvijajo nezadovoljstvo s svojim telesom. To lahko vodi do resnih težav, kot so negativna samopodoba, motnje hranjenja in občutek manjvrednosti. Predavanje osvetli, kako ti vplivi nastajajo in kako lahko kot učitelji in starši pomagamo mladim razviti zdrav odnos do lastnega telesa in samospoštovanja.
Ključne teme:
Vpliv medijskih in družbenih pritiskov na otroško samopodobo
Prepoznavanje znakov nezadovoljstva s telesom in začetnih težav z hranjenjem
Psihološki in socialni dejavniki, ki prispevajo k motnjam hranjenja
Pomen sprejemanja in podpore
Praktične vsebine:
Strategije za krepitev pozitivne telesne samopodobe pri otrocih
Praktični nasveti za starše in učitelje za podporo otrokom
Ozaveščanje o nevarnosti primerjav in negativnih vplivov medijev
Uporaba vaj za dvig samozavesti in samosprejemanja
Ciljna skupina: starši, vzgojitelji, učitelji
Trajanje: 60–90 minut
Vrsta aktivnosti: predavanje z diskusijo in praktičnimi nasveti
Opis:
Najstništvo je čas iskanja sebe, a tudi čas velikih izzivov, pritiska in čustvenih nihanj. Starši se pogosto znajdejo pred vprašanjem, kako ostati opora in vodstvo, ne da bi presegli meje ali povzročili odtujenost. Predavanje ponuja praktične tehnike za prepoznavanje stisk, ohranjanje odprte komunikacije in postavljanje jasnih meja, ki spoštujejo odraščajočo avtonomijo.
Ključne teme:
Prepoznavanje znakov stiske, anksioznosti in uporništva
Vzpostavljanje zaupanja in odprtega dialoga
Postavljanje meja in pravil v najstniških letih
Vloga staršev kot opore in vodstva
Praktične vsebine:
Komunikacijske tehnike za razumevanje in podporo najstnikom
Praktični nasveti za obvladovanje konfliktov in kriznih situacij
Metode za spodbujanje samostojnosti ob hkratni skrbi
Strategije za sodelovanje s šolo in strokovnjaki
Ste eden od učiteljev, ki ima težave z vzpostavljanjem avtoritete v razredu? Se po opravljenem delovnem dnevu počutite izmozgane in izžete? Imate občutek, da se veliko preveč časa v razredu ukvarjate z disciplino?
Predavanje bo odprlo naslednje ključne teme:
- kateri so vzroki in okoliščine, ki pripeljejo do aktiviranja konfliktnih odnosov
in prekinjene komunikacije v razredu - kakšne so posledice negativnih odnosov za učitelja in učenca
- pomen učiteljeve pozitivne samopodobe in sočutne prisotnosti v konfliktu
- pomen razvijanja neprizadete drže in distance v konfliktih
- pomen (samo)obvladovanja in samorefleksije ob vzniku močnih čustvenih stanj
Udeleženci bodo na praktičnih primerih spoznali:
- kako pri sebi in učencih prepoznati vzroke in okoliščine, ki pripeljejo do konfliktnih odnosov in prekinjene komunikacije, ter se jim izogniti
- kako vzpostaviti samozavestno in neprizadeto držo v konfliktni situaciji z učencem
- kako ozaveščati lastne strahove, »trigerje« in nerešene bolečine, ki hromijo komunikacijo ter vplivajo na razvoj in potek konfliktnih odnosov v razredu
- preproste praktične vaje za učitelje in učence, ki so uporabne v stresnih konfliktnih situacijah ter pri negotovosti in bojazni
Ciljna skupina: zaposleni, vodje, strokovnjaki
Trajanje: 60–90 minut
Vrsta aktivnosti: predavanje z vajami in diskusijo
Opis:
Samopodoba močno vpliva na naše uspehe in zadovoljstvo v službi. Negativne predstave o sebi, primerjanje z drugimi in nizka samozavest lahko zmanjšajo produktivnost in kakovost odnosov na delovnem mestu. Predavanje predstavi, kako lahko z delom na lastni samopodobi in z uporabo preprostih metod izboljšamo svojo profesionalno podobo, postavimo zdrave meje in vzpostavimo boljšo komunikacijo.
Ključne teme:
Povezava med samopodobo in profesionalno učinkovitostjo
Prepoznavanje pasti primerjanja in samokritike
Vpliv telesne govorice in neverbalne komunikacije
Postavljanje osebnih in poklicnih meja
Praktične vsebine:
Vaje za krepitev samozavesti in samozavedanja
Body2Brain®ccm tehnike za sproščanje in izboljšanje osredotočenosti
Strategije za učinkovito komunikacijo in reševanje konfliktov
Praktični nasveti za ohranjanje duševnega zdravja na delovnem mestu
Posameznik običajno na delovnem mestu preživi velik del svojega življenja, zato le-to pomembno vpliva na njegovo zdravje in počutje. Če zaposleni doživljajo pozitiven občutek koristnosti in potrditve pri delu, podpore sodelavcev, imajo možnost izražanja svoje kreativnosti pri delu, potem je delovno mesto pomemben varovalni dejavnik dobrega duševnega zdravja. Delovno mesto pa ima lahko tudi negativen vpliv na počutje posameznika.
Dostikrat se šele, ko imamo težave ali zbolimo, zavemo, kako pomembno je duševno zdravje. A duševno zdravje ni le odsotnost težav ali bolezni, ampak je duševno zdrav tisti posameznik, ki se dobro počuti, uspešno sooča z različnimi izzivi in zahtevami v vsakdanjem življenju, uresničuje svoje potenciale in prispeva k okolju, v katerem živi in dela.
Predavanje se osredotoča na strategije, kako si posameznik lahko pomaga ohranjati in izboljšati dobro duševno zdravje na delovnem mestu. Namen predavanja je prepoznati dejavnike, ki negativno vplivajo na naše duševno zdravje in poiskati najbolj učinkovite načine, kako se s stresom na delovnem mestu in nasploh v življenju, čim bolj učinkovito soočati.
Predavanje je namenjeno razreševanju naslednjih ključnih vprašanj:
- kdaj je moje duševno zdravje v dobri kondiciji in kaj ga rahlja in uničuje
- kako stres vpliva na naše psiho-fizično zdravje in delovno produktivnost
- kako se na delovnem mestu soočiti s stresnimi okoliščinami, situacijami in ljudmi
- kako zmanjšati stresne okoliščine v privatnem življenju
- kako nizka samopodoba in slabo samospoštovanje potencira negativne vplive stresnih okoliščin in dejavnikov
- kako preprečiti pojav izgorelosti
- kako si planirati kvaliteten spanec in počitek
- kako si planirati dan, delovni teden
- kako učinkovito vpeljati rekreacijo in redno gibanje v svoj (delovni) vsakdan
- praktične vaje, tehnike in namigi za hitro pomoč v stresnih situacijah in pri krepitvi duševnega zdravja
Praktične vsebine:
Vaje za sproščanje in dihalne tehnike
Nasveti za učinkovito planiranje časa in prioritet
Priporočila za boljši spanec in regeneracijo
Strategije za krepitev odpornosti na stres
V PRIMEŽU IZGORELOSTI – OD ZAGNANOSTI DO ADRENALNEGA ZLOMA
Izgorelost je stanje psihofizične in čustvene izčrpanosti, ki ne prizanaša nikomur. Soočamo se s stanjem močnega upada telesne energije, motivacije, koncentracije ter težko ohranjamo budnost. V izgorelost najpogosteje vodi delo, ni pa to edini vzrok izgorelosti.
Predavanje s praktično delavnico odgovarja na naslednja ključna vprašanja in teme:
- Katere so pasti, ki vodijo v izgorelost?
- Kateri tipi osebnosti in vedenjski vzorci najpogosteje vodijo v odvisnost od dela?
- Kakšni so simptomi izgorelosti
- Kakšne so posledice izgorelosti in kako se z njimi soočati?
Praktične vsebine:
Vaje za sproščanje in dihalne tehnike
Nasveti za učinkovito planiranje časa in prioritet
Priporočila za boljši spanec in regeneracijo
Strategije za krepitev odpornosti na stres
Ciljna skupina: ekipe, vodje, učitelji, skupine zaposlenih
Trajanje: 60–90 minut
Vrsta aktivnosti: predavanje z interaktivnimi vajami
Opis:
Dobro sodelovanje v timu temelji na jasni komunikaciji, razumevanju meja in sprejemanju odgovornosti. Predavanje predstavi, kako lahko z izboljšanjem komunikacijskih veščin in razumevanjem različnih pogledov ustvarimo uspešne in harmonične delovne ali učne skupine. Naučimo se oblikovati rešitve, kjer zmagajo vsi.
Ključne teme:
Osnove učinkovite komunikacije v timu
Prepoznavanje in spoštovanje osebnih meja
Strategije za konstruktivno reševanje konfliktov
Oblikovanje win-win rešitev
Praktične vsebine:
Simulacije in vaje za krepitev timske dinamike
Tehnike aktivnega poslušanja in povratne informacije
Vaje za gradnjo zaupanja in medsebojnega spoštovanja
Strategije za preprečevanje in reševanje nesoglasij
(NEZDRAVE) NAVEZANOSTI IN ODNOSI V DRUŽINAH
Družinski odnosi nas zaznamujejo za vse življenje, saj vplivajo na to, kakšne odnose gradimo s partnerji, otroki, sodelavci in tudi sami s seboj. Na predavanju bomo raziskovali, kako zgodnji odnosi med starši in otroki oblikujejo našo čustveno varnost in osebnostni razvoj.
Spoznali bomo različne tipe navezanosti – varno, ambivalentno, izogibajočo in dezorganizirano – ter preučili njihove posledice na naše vedenje in odnose v odraslosti. Posebej se bomo posvetili prepoznavanju nezdravih vzorcev, kot so posesivnost, ljubosumje in čustvene bolečine, ki se nezavedno prenašajo iz generacije v generacijo.
Predavanje ponuja tudi konkretne rešitve, kako te toksične vezi prepoznati, preseči in zgraditi bolj zdrave ter izpolnjujoče odnose, tako z drugimi kot tudi s samim seboj.
Ključne teme:
Razumevanje teorije navezanosti in njenih tipov
Vpliv družinskih vzorcev na osebnost in odnose
Prepoznavanje nefunkcionalnih in toksičnih vzorcev
Pomen čustvene varnosti in stabilnosti
Praktične vsebine:
Vaje za prepoznavanje in refleksijo lastnih vzorcev
Strategije za krepitev pozitivnih družinskih odnosov
Nasveti za vzpostavitev zaupanja in podpore v družini
Praktične metode za spodbujanje čustvene povezanosti
Mnenja strank

