— za skupine in organizacije.
Predavanja in izobraževanja
Več o predavanjih
Komu so predavanja in izobraževanja namenjena?
- šolam
- pedagoškim delavcem
- učencem/dijakom/študentom
- staršem
- mladostnikom
- podjetjem
- zaposlenim
Predavanja odpirajo več sklopov tematik:
- prekinjena komunikacija in konfliktni odnosi v razredu
- negativna telesna samopodoba in motnje hranjenja
- ujetost v digitalni svet in primerjanje z nezdravimi lepotnimi ideali
- sočutno starševstvo in čuječa vzgoja
- stres na delovnem mestu in pasti izgorelosti
Katere probleme in izzive vam s predavanji in izobraževanji pomagam reševati?
Ste eden od učiteljev, ki ima težave z vzpostavljanjem avtoritete v razredu? Se po opravljenem delovnem dnevu počutite izmozgane in izžete? Imate občutek, da se veliko preveč časa v razredu ukvarjate z disciplino?
Predavanje bo odprlo naslednje ključne teme:
- kateri so vzroki in okoliščine, ki pripeljejo do aktiviranja konfliktnih odnosov
in prekinjene komunikacije v razredu - kakšne so posledice negativnih odnosov za učitelja in učenca
- pomen učiteljeve pozitivne samopodobe in sočutne prisotnosti v konfliktu
- pomen razvijanja neprizadete drže in distance v konfliktih
- pomen (samo)obvladovanja in samorefleksije ob vzniku močnih čustvenih stanj
Udeleženci bodo na praktičnih primerih spoznali:
- kako pri sebi in učencih prepoznati vzroke in okoliščine, ki pripeljejo do konfliktnih odnosov in prekinjene komunikacije, ter se jim izogniti
- kako vzpostaviti samozavestno in neprizadeto držo v konfliktni situaciji z učencem
- kako ozaveščati lastne strahove, »trigerje« in nerešene bolečine, ki hromijo komunikacijo ter vplivajo na razvoj in potek konfliktnih odnosov v razredu
- preproste praktične vaje (seznanitev z metodo Body2Brain®ccm)* za učitelje in učence, ki so uporabne v stresnih konfliktnih situacijah ter pri negotovosti in bojazni
*Body2Brain®ccm je metoda, ki jo je razvila Claudia Croos-Müller, dr. med., specialistka za nevrologijo, živčne bolezni in psihoterapijo (www.croos-mueller.de). Preproste vaje nam pomagajo obvladovati vsakdanje življenje ter učinkujejo kot preventivni ukrep v smislu psihohigiene in skrbi zase, ki naj bi ju na ta ali oni način ponotranjil vsakdo.
Se tudi na vaši šoli srečujete z:
- negativno telesno samopodobo učencev,
- kritikami in žaljivkami na račun telesnega videza,
- motnjami hranjenja ali
- vsesplošno prekomerno obremenjenostjo učenk in učencev s telesnim videzom?
Na predavanjih ali delavnicah, ki jih izvajam za pedagoške delavce, učence ali njihove starše, bomo odgovarjali na sledeča ključna vprašanja in dileme:
- kako zmanjšati oz. omiliti negativen vpliv medijev na telesno samopodobo otrok in mladostnikov
- na kaj moramo biti pozorni pri razvijanju otrokove pozitivne telesne samopodobe
- kako reagirati, kadar se otrok sooča z bolečimi komentarji vrstnikov na račun telesnega videza
- kako resnično sprejeti in ljubiti otroke takšne kot so brez, da bi jih želeli spremeniti
- ozaveščanje dejavnikov, ki spodbujajo nezadovoljstvo s telesnim videzom in vodijo v pojav negativne (telesne) samopodobe in motenj hranjenja pri otrocih in mladostnikih
Ni vsak konflikt, ki vznikne v razredu, medvrstniško nasilje. Kadar govorimo o pojavu medvrstniškega nasilja, govorimo o izrazito hierarhični dinamiki, v katero je vpet celoten razred in katera se vselej dogaja na očeh vseh.
Predavanje je namenjeno prepoznavanju dejavnikov, ki pripeljejo do medvrstniškega nasilja ter spoznavanju praktičnih načinov preprečevanja in reševanja nasilja med vrstniki v šoli (in zunaj nje).
- Kdaj govorimo o medvrstnišme nasilju?
- V kakšnih oblikah se pojavlja in kateri so njegovi najopaznejši znaki?
- Kaj pa poseganje v osebni prostor drugega, otipavanje, neprimerni izrazi, ki se nanašajo na spreminjajoče se otrokovo telo? Za kakšno nasilje gre v tem primeru?
- Kdo najpogosteje nastopa v vlogi žrtve?
- So nasilneži res le tisti stereotipno »slabši učenci«, ki skušajo nad šibkejšimi dokazati svojo veljavo za katero so prikrajšani doma?
- Kako zaščititi žrtev in kaj storiti z nasilnežem? Kakšni so znali, da je otrok žrtev medvrstniškega nasilja?
- Kaj naj se odzovejo starši?
Predavanje je namenjeno staršem, pedagoškim in strokovnim delavcem, pa tudi otrokom in mladostnikom.
Izobraževanje naslavlja problematiko samopodobe in kvalitete odnosov znotraj poslovnega sveta.
Se tudi vi v poslu pogosto počutite:
- nesamozavestni
- premalo kompetentni
- na sestankih neslišani/nevideni
- ne znate učinkovito reči »ne«
- ne znate in ne zmorete postavljati jasnih mej
- ste hitro predmet manipulacij
- imate občutek, da vas sodelavci obrekujejo
- težko navežete stike in komunikacijo
- imate težave z javnim nastopanjem
Predavanje bo odprlo in odgovarjalo na naslednje ključne teme:
- Zakaj je pomembno, da se v svoji koži počutimo dobro in zadovoljno tudi na delovnem mestu?
- Kako nizka samopodoba, nezadovoljstvo samih s sabo, kroničen občutek manjvrednosti, nesposobnost spopadanja z morebitnimi očitki in kritikami ter
nezdravo primerjanje z ideali, vpliva na našo delovno uspešnost? - Kako izboljšati svojo samopodobo in biti bolj samozavestni ter graditi kvalitetne poslovne odnose?
- Praktične vaje za samozavestnejši nastop, bolj ozaveščeno medosebno komunikacijo in manj stresno poslovno pot!
Predavanja/delavnice temeljijo na konkretnih izsledkih znanstvenih raziskav ter aktualnih statistikah s področja pomena samopodobe in samospoštovanja na poslovnem parketu.
Vključujejo praktične načine opolnomočenja pozitivne (telesne) samopodobe, pomena neverbalne komunikacije, drže telesa, samozavesti vs. kompetence ter seznanitev z metodo Body2Brain®ccm *.
* Body2Brain®ccm je metoda, ki jo je razvila Claudia Croos-Müller, dr. med., specialistka za nevrologijo, živčne bolezni in psihoterapijo (www.croos-mueller.de). Preproste vaje nam pomagajo obvladovati vsakdanje življenje ter učinkujejo kot preventivni ukrep v smislu psihohigiene in skrbi zase, ki naj bi ju na ta ali oni način ponotranjil vsakdo.
Posameznik običajno na delovnem mestu preživi velik del svojega življenja, zato le-to pomembno vpliva na njegovo zdravje in počutje. Če zaposleni doživljajo pozitiven občutek koristnosti in potrditve pri delu, podpore sodelavcev, imajo možnost izražanja svoje kreativnosti pri delu, potem je delovno mesto pomemben varovalni dejavnik dobrega duševnega zdravja. Delovno mesto pa ima lahko tudi negativen vpliv na počutje posameznika.
Dostikrat se šele, ko imamo težave ali zbolimo, zavemo, kako pomembno je duševno zdravje. A duševno zdravje ni le odsotnost težav ali bolezni, ampak je duševno zdrav tisti posameznik, ki se dobro počuti, uspešno sooča z različnimi izzivi in zahtevami v vsakdanjem življenju, uresničuje svoje potenciale in prispeva k okolju, v katerem živi in dela.
Predavanje se osredotoča na strategije, kako si posameznik lahko pomaga ohranjati in izboljšati dobro duševno zdravje na delovnem mestu. Namen predavanja je prepoznati dejavnike, ki negativno vplivajo na naše duševno zdravje in poiskati najbolj učinkovite načine, kako se s stresom na delovnem mestu in nasploh v življenju, čim bolj učinkovito soočati.
Predavanje je namenjeno razreševanju naslednjih ključnih vprašanj:
- kdaj je moje duševno zdravje v dobri kondiciji in kaj ga rahlja in uničuje
- kako stres vpliva na naše psiho-fizično zdravje in delovno produktivnost
- kako se na delovnem mestu soočiti s stresnimi okoliščinami, situacijami in ljudmi
- kako zmanjšati stresne okoliščine v privatnem življenju
- kako nizka samopodoba in slabo samospoštovanje potencira negativne vplive stresnih okoliščin in dejavnikov
- kako preprečiti pojav izgorelosti
- kako si planirati kvaliteten spanec in počitek
- kako si planirati dan, delovni teden
- kako učinkovito vpeljati rekreacijo in redno gibanje v svoj (delovni) vsakdan
- praktične vaje, tehnike in namigi za hitro pomoč v stresnih situacijah in pri krepitvi duševnega zdravja
V PRIMEŽU IZGORELOSTI – OD ZAGNANOSTI DO ADRENALNEGA ZLOMA
Izgorelost je stanje psihofizične in čustvene izčrpanosti, ki ne prizanaša nikomur. Soočamo se s stanjem
močnega upada telesne energije, motivacije, koncentracije ter težko ohranjamo budnost. V izgorelost
najpogosteje vodi delo, ni pa to edini vzrok izgorelosti.
Predavanje s praktično delavnico odgovarja na naslednja ključna vprašanja in teme:
+ Katere so pasti, ki vodijo v izgorelost?
+ Kateri tipi osebnosti in vedenjski vzorci najpogosteje vodijo v odvisnost od dela?
+ Kakšni so simptomi izgorelosti?+ Kakšne so posledice izgorelosti in kako se z njimi soočati?
Spoznali bomo tudi praktične nasvete in tehnike, kako se izgorelosti izogniti oz. se z njo uspešno
spopasti.
KOMUNIKACIJA V KOLEKTIVU – »DOBER TIM GRADI ODLIČNOST«
Predavanje je namenjeno spoznavanju in osvajanju veščin in spretnosti dobre komunikacije, ki je
potrebna za kvalitetno timsko delo v vsakem podjetju ali zavodu.
Predavanje s praktično delavnico odgovarja na naslednja ključna vprašanja in teme:
+ Kaj so značilnosti timskega dela?
+ Kakšna je učinkovita in uspešna timska komunikacija?
+ Kaj v timu motivira k odličnosti?
+ Do kje sega osebna svoboda in prevzemanje odgovornosti?
+ Kakšna je vloga vodje?
+ Učinkovita komunikacija je pot do odličnega tima!
+ Kaj pomeni „timska pripadnost”?
+ Ko pride do nestrinjanja ali konfliktov…
+ Reševanje konfliktov – zmagajmo vsi (»win-win« situacija).
Praktični del: komunikacija v mini timskem projektu
Kako pomagati otroku razviti bolj zdravo (telesno) samopodobo?
Mladi so danes še posebej izpostavljeni negativnim medijskim, družbenim in vrstniškim pritiskom,
ki vplivajo na pojav negativne telesne samopodobe. Obremenjenost z zunanjostjo se kaže v
pretirani skrbi za telo (sindrom »čarobnega« ogledala). V želji, da bi osvojili lepotni ideal, se
zatekajo k uporabi različnih nezdravih lepotnih praks (pretirano hujšanje, ličenje, telesna vadba,
lepotna kirurgija). Kronično nezadovoljstvo s telesnim videzom, pa vse pogosteje vodi v različne
oblike odvisnosti, samopoškodovalnega vedenja in motenj hranjenja (anoreksija, bulimija,
bigoreksija, ortoreksija).
V zadnjem obdobju med mladimi beležimo izrazit porast duševnih stisk, ki se močno »vpisujejo«
v telo, tako deklet kot fantov. Kako lahko starši nanje odgovorimo ter se nanje pravilno
odzovemo?
Predavanje vam bo s številnimi praktičnimi nasveti in primeri pomagalo razumeti vzroke in
prepoznati simptome duševnih stisk mladih, ki se kažejo kot negativna telesna samopodoba,
motnje hranjenja ali samopoškodovalno vedenje ter vas opolnomočilo za pravilno naslavljanje in ukrepanje v primerih ranjene samopodobe mladih.